Reklamační řád
společnosti DELA Company s.r.o.
se sídlem Klínovecká 1407, 363 01 Ostrov, IČ: 26386844
zapsané v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Plzni oddíl C, složka 17125
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese https://www.venujto.cz/
-
Odpovědnost za vady
-
Prodávající odpovídá kupujícímu za vady.
-
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží, označení vady nebo oznámení, jak se projevuje.
-
Kupující je povinen si dodané zboží neprodleně prohlédnout a uplatnit případné zjevné vady nejpozději do 7 dnů od doručení zboží.
-
Případné skryté vady, které mělo zboží při převzetí kupujícím a které však vyšly najevo později, je kupující povinen uplatnit nejpozději do 2 let od převzetí.
-
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé nesprávným nebo jiným než obvyklým používáním zboží.
-
Neuplatní-li kupující vady zboží bez zbytečného odkladu prodávajícímu, odpovědnost prodávajícího za vady zaniká.
-
Prodávající neodpovídá za vady zboží, jež způsobil kupující svými úpravami zboží.
-
Za vadu zboží se nepovažuje nepodstatná barevná či tvarová odlišnost dodaného zboží od katalogového znázornění či vzorku či nepatrná odlišnost mající původ v povaze zboží.
-
V případě vadného plnění zakládajícího nepodstatného porušení smlouvy má kupující právo na odstranění vady anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. V případě vadného plnění zakládajícího podstatné porušení smlouvy má kupující právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, opravu věci, přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy.
-
Nezvolí-li nejpozději při uplatnění reklamace kupující způsob jejího vyřízení, volí způsob jejího vyřízení prodávající.
-
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé použitím nevhodných, špatných, nekvalitních nebo nejednoznačných podkladů pro úpravu zboží a vzniklé z nevhodných předmětů dodaných kupujícím. Rovněž z těchto důvodů není prodávající odpovědný za případně vzniklé prodlení s dodáním zboží.
-
Způsob uplatnění reklamace
-
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jako „reklamace“) musí být uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
-
Adresa pro zaslání zboží k reklamačnímu řízení je: Na Ovčíně 52, CZ-25268 Středokluky.
-
Prodávající je povinen zajistit přítomnost pracovníka pověřeného přijímat reklamace po celou provozní dobu.
-
Kupující je povinen při reklamaci doložit datum koupě daného zboží, a to zejména předložením příslušného daňového dokladu nebo záručního listu, případně jiným věrohodným způsobem.
-
Kupující nemá právo uplatnit reklamaci na vadu , který byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny daného zboží.
-
Lhůty pro uplatnění a vyřízení reklamace
-
Poskytl-li prodávající nad rámec zákonných povinností (zejména zákonné lhůty) záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud záruční list nebo smlouva nestanoví jinak.
-
Lhůta pro uplatnění reklamace začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, který je uveden v daňovém dokladu nebo na záručním listě či jiném takovém dokumentu.
-
Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém bude uvedeno datum a místo uplatnění reklamace, charakteristika vytýkané vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob, jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.
-
Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním reklamace.
-
V případě vyřešení reklamace výměnou zboží neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění, ale pokračuje běh lhůty reklamovaného zboží.
-
Závěrečná ustanovení
-
V případě nesouhlasu s výsledkem reklamačního řízení, je zákazník oprávněn podat návrh na prošetření reklamace na orgán ČOI, který slouží jako mezistupeň před soudním řízením. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 57/15, 120 00, Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa http://coi.cz.
Tento reklamační řád vstupuje v platnost dne 1.7.2017.
DELA Company s. r. o.